صفحات

۱۳۹۰ تیر ۳, جمعه

آیت‌الله دستغیب:علما را تهدید کرده‌اند انتقاد نکنند

آیت الله دستغیب: نباید ثروت کشور برای سرکوب مردم سوریه فرستاده شود,خواسته مردم آزادی مهندس موسوی و حجة الاسلام کروبی است

سحام نیوز: آیت الله دستغیب با انتقاد از سیاستهای جاری باردیگر تصریح کرد که خواسته ‏هاى مؤمنین و دوستانى که جمهورى اسلامى را مى‏ خواهند این است که آقایان موسوى و کروبى آزاد شوند. اتفاقى که در جریان مشروطیت افتاد و شیخ فضل اللَّه نورى‏ رحمه الله با مظلومیت به شهادت رسید باید عبرت ما شود مبادا کسى که خود از روحانیت است (آقاى کروبى) بدست روحانیت گزندى ببیند، همچنانکه شیخ فضل اللَّه نورى‏ رحمه الله بر دار شد! همچنین آقاى موسوى، سید اولاد پیغمبر که همیشه با متانت سخن گفته و توهینى به کسى نکرده است.
این مرجع مردمی همچنین دلیل عدم انتقاد علما از وضعیت موجود را، “فشارها و تهدیدهای حکومت” دانست و همزمان خطاب به جوانان ایران خاطرنشان کرد که حرفها و مطالبات خود را با متانت مطرح کنند و از توهین بپرهیزند و نسبت به آینده امیدوار باشند.
به گزارش تارنمای «حدیث سرو»، آیت الله علی محمد دستغیب، در جلسه سخنرانی هفتگی، که در مسجد قبای شیراز ایراد شد، با اشاره به آیه شصت و پنجم و شصت وششم سوره «غافر» اظهار داشت “مؤثر واقعى تنها او است و اثر هر موجودى نه از خود بلکه قائم به آن پروردگار یکتاست البته با چشم خدابین باید آثار او را دید. هر کجا صفت خوبى بود از آن او است و هر کجا صفت زشت و کار بدى ظاهر شد قوه و قدرتش از خداى تعالى است که فاعل زشتى آن را در بدیها صرف کرده است پس همچنانکه وجود و حیات از خداست، قدرت نیز از او است اما این به معناى سلب اختیار از بشر نیست. هر کس مى‏ تواند با بهره ‏گیرى از قدرتى که پروردگار در اختیارش گذارده کار خوب کند یا کار بد.”

ظالمین خود نفرین شده و در عذابند

این مرجع مردمی، در ادامه با اشاره به اینکه باید در برابر دشمنی افراد هم شکر گذار خدا بود اظهار داشت “نه تنها الطاف و نیکى ‏ها بلکه باید بخاطر دشمنى‏ هاى دیگران نیز خدا را شکر کرد که این دشمنى ‏ها، هم ثواب انسان را زیاد مى‏ کند و هم به او حرکت مى ‏دهد. طلاب ما را از امامت جماعت مدارس و ادارات و مساجد اخراج کردند. این کار اگر چه در تاریخ مى ‏ماند و ثبت مى ‏شود که عده ‏اى را بخاطر انتساب به یک نفر و به یک حوزه، از حقوق خود منع کردند اما متعاقباً خداى تعالى ثوابهاى بسیارى براى آنان منظور مى‏ کند. هیچ نیازى به نفرین‏ کردن مسبّبین این کارها وجود ندارد. آنها خود نفرین‏ شده و در عذابند چرا که همه کارهایشان همین امروز دست و پاگیرشان است.”

هیچ کس حق ندارد دیگری را ربّ خود بداند

آیت الله دستغیب در ادامه با اشاره به اینکه هیچ کس حق ندارد دیگری را ربّ و مدبّر خویش قلمداد کند فرمود: یکى از مهمترین عواملى که انسان را از پرستش غیر خدا باز مى‏ دارد فطرت و وجدان او است که بر سرش فریاد مى‏ زند خالق و ربّ همه موجودات یکى است و همه مربوب اویند پس هیچ کس حق ندارد خود را خداى دیگران بخواند و هیچ کس حق ندارد دیگرى را رب و مدبّر خویش قلمداد کند حتى پیامبر و ائمه اطهارعلی هم بندگان خدایند و نمی توان براى آنها سجده کرد یا نسبت خدایى به آنها داد. آنها نیز خود عبادت خدا را مى‏ کردند و پیشانى بندگى بر آستانش مى‏ ساییدند و در اظهار بندگى گوى سبقت را از دیگران مى‏ ربودند.

جوانان باید نسبت به آینده امیدوار باشند

ایشان با اشاره به وضعیت فکری و عقیده های انحرافی که در جامعه وجود دارد و موجب از بین رفتن اعتقاد دینی خصوصا در بین نسل جوان می شود فرمود: از همه جوانانى که سخن ما را مى‏ شنوند مى‏ خواهیم که خدا و پیامبر و اهل بیت‏ را رها نکنند همچنین براى کسانى که در رأس هستند دعا کنند تا خداوند آنها را به راه خیر و صلاح وا دارد. حرفها و مطالبات خود را با متانت مطرح کنند و از توهین بپرهیزند و نسبت به آینده امیدوار باشند.

خواسته مردم آزادی مهندس موسوی و حجة الاسلام کروبی است

این مرجع تقلید، در ادامه با اشاره به اینکه خواسته های مومنین و دوستداران نظام آزادی میر حسین موسوی و مهدی کروبی است افزود: خواسته ‏هاى مؤمنین و دوستانى که جمهورى اسلامى را مى‏ خواهند این است که آقایان موسوى و کروبى آزاد شوند. اتفاقى که در جریان مشروطیت افتاد و شیخ فضل اللَّه نورى‏ رحمه الله با مظلومیت به شهادت رسید باید عبرت ما شود مبادا کسى که خود از روحانیت است (آقاى کروبى) بدست روحانیت گزندى ببیند، همچنانکه شیخ فضل اللَّه نورى‏ رحمه الله بر دار شد! همچنین آقاى موسوى، سید اولاد پیغمبر که همیشه با متانت سخن گفته و توهینى به کسى نکرده است یا سایر زندانیان سیاسى که خیلى چیزها در موردشان نقل شده!

خلافهای صورت گرفته توسط زندانبانان، ناشی از عدم اطلاع از شرع است

ایشان در ادامه با اشاره به وضع زندانها و برخوردهای صورت گرفته توسط کسانی که وظیفه حفاظت از زندانیان را به عهده دارند فرمود: آن بندگان خدا که انسانهاى فقیه و مسأله‏ دانى نیستند. بعضى شاید رساله هم ندیده باشند و حتى نمازهایشان را هم درست نخوانندو ممکن هم هست خلافهایى بکنند همانطوری که شنیده شده است.

ثروتهای مملکت نباید برای سرکوب مردم سوریه هزینه شود

این عضو مجلس خبرگان در ادامه با اشاره به اینکه ثروتهای مملکت باید برای مردم به هزینه گردد نه اینکه به سوریه فرستاده شود برای سرکوب مردم افزود:مهربان‏ بودن با مردم، امیددادن به جوانها و آزادى و اصلاح، مطابق قانون اساسى، باعث خوشحالى مردم مى‏شود و وضع را عوض مى‏ کند. مردم ایران مردم خوبى هستند و دوست مى‏ دارند حکومت صحیحى باشد. این همه ثروتهاى عمومى که مى ‏تواند کشور را تبدیل به بهترین کشورها کند، کجا باید هزینه شود؟ آیا باید به سوریه برود تا بر سر مردم آنجا بزنند؟

برخوردهای صورت گرفته با زندانیان سیاسی مطابق قانون و شرع نیست

وی با اشاره به ظلمهای خلاف شرع و قانون صورت گرفته در برخورد با زندانیان سیاسی فرمود:ظلمهایى که در حق عزت اللَّه سحابى و هاله سحابى و رضا هدى‏ صابر شده، با آن وضع خاکسپارى آنها به هیچ وجه مطابق اسلام و قرآن نیست.

علت سکوت علما، فشارها و تهدیدهاست

وی در پایان سخنانش علت عدم انتقاد علما از وضعیت موجود را، فشارها و تهدیدها دانست و فرمود:آقایان فقهایى هم که صحبت نمى‏ کنند، به معناى بدبودنشان نیست. وقتى احاطه‏ شان کرده ‏اند و تهدیدشان مى‏ کنند، چه بگویند؟ ما ترسی از چیزى نداریم شاید آنها نگرانیهایی داشته باشند اما ان شاء اللَّه به موقع خود آنها هم حرف مى ‏زنند و اقدام مى‏ کنند.

Balatarin :: Donbaleh :: Cloob :: Twitter :: Facebook ::

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر