صفحات

۱۳۹۰ مرداد ۵, چهارشنبه

ناصر خانی زاده، زندانی سیاسی کرد در زندان ارومیه جان باخت


در ادامه روند کشته شدن و جان باختن زندانیان سیاسی در ایران، یک زندانی سیاسی کرد، بنام «ناصر خانی زاده» اهل بوکان در زندان ارومیه جان خود را از دست داد.
بر اساس آنچه که آژانس خبری موکریان گزارش داده، بعد از ظهر دیروز یکشنبه ۲ مرداد، یک زندانی سیاسی کرد، در بهداری زندان مرکزی ارومیه براثر بیماری جان باخته است.
به گزارش دانشجونیوز، «ناصر خانی زاده» اهل بوکان در استان آذربایجان غربی و از شهرهای کردنشین در ایران بوده که اخیراً از زندان بوکان جهت معالجه به ارومیه منتقل شده بود.
این گزارش در ادامه افزوده ناصر خانی زاده که از بیماری دستگاه گوارش به شدت رنج می برد از طرف دادگاه انقلاب به اتهام همکاری با یکی از احزاب مخالف به ۱۸ ماه حبس محکوم شده بود.
بر اساس گزارشات منابع حقوق بشری در ایران، این نخستین بار نیست که یک زندانی سیاسی جان خود را در زندان یا لحظاتی پس از انتقال از آن از دست می‌دهد. جان باختن اکبر محمدی، امیر حشمت‌ساران، محسن دکمه‌چی و امیدرضا میرصیافی و دو سال پیش مرگ تنی چند از بازداشت‌شدگان کهریزک، نمونه‌های دیگری از مرگ زندانیان سیاسی براثر اتفاقات درون زندان است.
طبق گزارش مفصل کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران که در ماههای گذشته منتشر شده بود، به ۱۸ مورد از مرگ‌های مشکوک به قتل در زندان‌های ایران در یک دهه اخیر پرداخته شده که با زهرا کاظمی٬ روزنامه‌نگار ایرانی- کانادایی آغاز و به هدی صابر پایان می‌ رسید.
جمعی از زندانیان سیاسی چندی پیش با انتشار نامه‌ای از درون زندان، به این موضوع اشاره کردند که «مسئولان، سیاست مرگ تدریجی و شبه‌طبیعی را به جای اعدام زندانیان سیاسی در پیش گرفته‌ا‌ند وگرنه بی‌توجهی به وضعیت درمانی زندانیان تا بدانجا که به مرگ ایشان بیانجامد، چه معنای دیگری می‌تواند داشته باشد جز اعدام خاموش»
Balatarin :: Donbaleh :: Cloob :: Twitter :: Facebook ::

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر